skip to Main Content
+48 91 35 101 35 +48 513 238 282
Kadrowanie Zdjęć

Kadrowanie zdjęć

Jednym z podstawowych produktów w naszej ofercie są obrazy na płótnie naciągnięte na drewniane ramy. Jest to ciekawa ozdoba wnętrza, ale też świetny pomysł na prezent dla bliskiej osoby. Zdjęcie ukochanych wnuczków będzie super niespodzianką na Dzień Babci i Dziadka, a fotka z wakacji powieszona na ścianie przywoła miłe wspomnienia 🙂

Aby wykonać taką dekorację musimy otrzymać zdjęcie w dobrej jakości. Z tym kłopotu nie ma, bo praktycznie każdy aparat robi dzisiaj fotografie w wystarczającej rozdzielczości. Problem zaczyna się wtedy, gdy trzeba ustalić rozmiar. Prawie zawsze zdjęcie, które do nas wysyłacie ma inne proporcje niż obraz, który chcielibyście zamówić.

Wyjaśnimy to na prostym przykładzie. Interesuje Was obraz na płótnie o wymiarach 30 x 20 cm. Załóżmy, że zdjęcie, które do nas wysłaliście ma wymiar 36 x 20 cm. Musimy więc wykadrować zdjęcie, czyli obciąć z grafiki te 6 cm, których mamy za dużo. Oczywiście kadr możemy dowolnie przesuwać. Poniżej przykłady kadrowania.

Kadrowanie
Kadrowanie
Przykłady Kardowania

Gdy opisujemy na czym polega kadrowanie, często zdarza się, że klienci zmieniają rozmiar zamawianego obrazu. Wydaje się, że to będzie mniej kłopotu („niech zostanie tak, jak jest, zamówię większy obraz 36 x 20″). Nie jest to jednak takie proste. Większość produktów ma narzucone formaty (szerzej opisywaliśmy to w poprzednim wpisie: WYMIARY I FORMATY PAPIERU). W przypadku obrazów na płótnie też istnieją pewne ograniczenia. Drewniane krosna, na których naciągnięty jest nasz wydruk są dostępne w wielkościach co 10 cm. Dlatego nie możemy wydrukować obrazu 36 x 20 cm. Musimy wybrać „pełny” rozmiar – albo 30 x 20, albo 40 x 20 i w obu przypadkach musimy odpowiednio wykadrować zdjęcie.

Zdarza się również, że klienci proszą o rozciągnięcie pliku „na siłę” do wymiaru zamówionego obrazu. Wtedy grafiki wychodzą zniekształcone – jest to widoczne zwłaszcza w przypadku fotografii z ludźmi. Poniżej przedstawiamy przykłady źle wykadrowanych plików.

Złe Przykłady
Złe Przykłady

Aparaty fotograficzne, zarówno lustrzanki jak i te w naszych telefonach robią zdjęcia w różnych rozmiarach. Prawie zawsze proporcje zamówionego obrazu różnią się od oryginalnego pliku, który dostarczył nam klient. Dlatego przed realizacja zlecenia nasz Dział Graficzny przesyła maila z wykadrowanym obrazem do akceptacji. Wtedy mamy pewność, że nie został obcięty żaden ważny fragment i nasz klient będzie zadowolony z efektu końcowego 🙂

Back To Top